Dagens tekst indholdt:
- Kort præsentation af underviser og studerende (obs - alle har introduceret sig selv, jf. opgaver)
- Kort gennemgang af uv.-plan (jf. menuen formelle informationer. Ønsker om fokus på specielle områder?)
- Planlægning af tider for resterende undervisning (medbring opdateret kalender, overvej ønsker om korte / lange dage)
- ePortfolio og eksamen
- Introduktion til Web 2.0 v. Hanne
- Egen praksis, ePortfolio (alle har oprettet Google brugerid, jf. opgaver)
- Introduktion didaktiske modeller
- Opsamling på dagen
Efter en kort men ophedet intro, hvor Hanne havde problemer med PC, smartboard mm, fik vi aftalt dele af det videre forløb på modulet. Stor tilfredshed med at vi næste gang starter 0900. Ligeledes blev det aftalt at vi skal gennemføre enkelte dele som via online medier som Adobe Connect Downloads og Google Hangout som synkron kollaobroativ uv middel.
Efterfølgende skulle vi forsøge at finde vores eget fokus med modulet og min første indskydelse måtte være i retning af de udfordringer vi pt. har i forsvaret omkring omlægning af mange af vores uddannelser, således de bliver modulopdelt og med stor anvendelse af blended learning.
Så blev vi præsenteret for begrebet mulitmodalitet som er en fællebetegnelse for forskellige kommunikationsformer f.eks tale, skrive, video, billeder, tastatur mm og måden de kan understøtte hinnanden. Netop det multimodale i f.eks en blog er og bør være understøttende i budskabet.
Derefter en præsentation af forskellige Web.20 produkter.Heriblandt - Blogs, wikies, tvitter, facebook og et lille program benævnt :Todaymeet. Dette lille program kunne jeg med lethed se integreret i forskellige tilstedeværelsesseancer i vores forskellige uddannelser.Umiddelbare ser jeg følgende muligheder:
- Få samlet de spørgsmål op som de studerende ikke får stillet i løbet af tilstedeværelsesmodul(tv module)
- Spørgsmål som bør afklares ved næste tv modul
- Spørgsmål som kan afklares i teamet og præsenteres for øvrige.
- Stil spørgsmål som skal besvares inden moduelt er omme.
- mm
Jeg forventer at vi fremadrettet kommer til at arbejde med disse eller lignende modeller og i denne sammenhæng, får en noget dybere indsigt i de didaktiske overvejelser som bør ligge til grund for valgt og brug af af Web 2.0 værktøjer.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar